فیلم سینمایی زندگی مشترک آقای محمودی و بانو، فیلمی اجتماعی به گارگردانی سید روح الله حجازی و فیلم نامه ای از علی طالب آبادی، همچون برخی دیگر از فیلمهای تراز اول سالهای اخیر سینمای کشور به موضوع تحولات زیستی جامعه ایرانی در تقابل دیدگاه سنت زده با تابوی مدرنیسم پرداخته است. سبک زندگی و اندیشه هایی که به شکل ناقص از دنیای مدرن وارد زندگی سنتی و نیمه سنتی جامعه ایرانی شده است، دست مایۀ اصلی فیلمنامۀ دقیق طالب آبادی بود. فیلم نامه ای که در دیالوگها و فضاها تا حد خوبی موفق عمل کرد.
فیلم زندگی مشترک آقای محمودی و بانو با تیتراژ زیبایی از قاب خانه ای معلق در سینۀ دریاچه ای حیران از تکاپوی امروز آغاز می گردد، اما در ادامه به نظرم می رسد کمی بیش از اندازه ساده و دم دستی به موضوع پرداخته شده است و در برخی سکانسها سنگینی شعار و شعارزندگی بر روی دوش بیننده احساس می شود. واقعیتی از تغییر نگرش فرهنگی رو به انحطاط که زاییده گرایش ذهنیتی نوگراست در نماهای مختلف فیلم دیده و احساس می شود. در فیلم زندگی مشترک آقای محمودی و بانو، خانه به عنوان پایه و مبنای گشایش تحول در داستان، جایگاه مشخصی نیافته و به اشاره ای کوتاه از تغییر ساختار آن بسنده شده است. در حالی که هیچ نمایی باز و بسته از ساختمان مورد اشاره به چشمان مخاطب نمی رسد.

به نظرم، شخصیتها در این داستان به خوبی پرداخته نشده اند و در سیر تکاملی داستان نمی توانیم روند حرکتی شخصیتها را به خوبی درک کنیم.
نکتۀ دیگر که به چشم می خورد، انتخاب خودرویی بسیار لوکس برای زوج جوان و علت ورود آنها به خانۀ بزرگ آقای محمودی و بانوی محترم است.
به هر شکل نگارنده، هر چند این فیلم را از متوسط و حداقلها بالاتر می داند، و ضمناً تماشای فیلم را به علاقه مندان به سینما توصیه می کند، و فضای کلی داستان و بازی بازیگران و فیلنامه را خوب ارزیابی می کند؛ اما شاید اگر کمی کارگردان، برای بخشهای مختلف فیلم به دنبال دلایل باورپذیرتری می رفت، فیلم توانایی برقراری ارتباط بیشتری را مخاطب پیدا می نمود، خصوصاً شخصیت پردازی در این خصوص نیاز به توجه بیشتری داشته است.
نام فیلم : زندگی مشترک آقای محمودی و بانو
کارگردان : سیدروح اله حجازی
فیلمنامه : علی طالب آبادی
تهیه کنندگان : مهدی داوری
بازیگران : حمید فرخنژاد، ترانه علیدوستی، هنگامه قاضیانی، پیمان قاسمخانی
آنونس فیلم سینمایی زندگی مشترک آقای محمودی و بانو